Clientenhelpdesk
Download hier het programma Teamviewer Quicksupport waarmee de Clientenhelpdesk in overleg jouw scherm kan overnemen ter ondersteuning.
Windows: TeamViewer Quicksupport
Android: TeamViewer QuickSupport - Apps op Google Play
Computer en browser
Als je alle stappen goed doorlopen hebt en je je nog steeds niet kan registreren, neem dan contact op met het Servicepunt MijnMindfit via telefoonnummer 088 - 6 46 33 46 (op werkdagen te bereiken tussen 08:00 en 17:00 uur). Of stuur een mail naar mijn@mindfit.nl.
Je kunt Mindfit gebruiken op:
- Personal computer (Windows, Linux, MacOS)
- Tablets
- Smartphones
Je moet dan wel de juiste browser gebruiken.
MijnMindfit werkt goed op Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari en Android Browser.
Gebruik MijnMindfit in het buitenland
MijnMindfit gebruikt de landinstellingen van de computer (tablet of telefoon) en de browser. De tijd die wordt weergegeven is de tijd van het land waar je op dat moment bent. Als je een verkeerde tijd ziet controleer dan de datum en tijdinstellingen van je computer (tablet of telefoon).
In alle landen van de EU maar ook in veel landen daarbuiten kun je gebruik maken van MijnMindfit. In bepaalde landen worden onderdelen waaronder de ROM vragenlijsten van MijnMindfit geblokkeerd. Deze landen worden als niet veilig beschouwd door de leverancier van de ROM vragenlijsten en hierdoor is dit onderdeel van MijnMindfit niet beschikbaar.
Gebruik MijnMindfit
Nee. MijnMindfit is een service waarvan je gebruik kunt maken. Als je geen gebruik wilt maken van de online omgeving, dan hoeft dat niet.
MijnMindfit is beschikbaar voor alle klanten van Mindfit. Indien je geen toegang hebt tot MijnMindfit neem dan contact op met je behandelaar.
De informatie op MijnMindfit is onderdeel van het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) van de Dimence Groep. De informatie is beschikbaar ter ondersteuning van de behandeling. Wees je ervan bewust dat het privacygevoelige informatie betreft. Indien je de informatie wilt delen met derden, naasten of andere gezondheidsorganisaties, dan is dit toegestaan. Het is raadzaam hier zeer zorgvuldig mee om te gaan en goede afspraken te maken met de personen en organisaties waarmee de informatie gedeeld wordt.
MijnMindfit wordt je aangeboden door Mindfit. MijnMindfit is een online omgeving waarin je gemakkelijk, snel en veilig je eigen informatie kunt inzien en een aantal zaken zelf kunt regelen.
Wat kun je inzien?
- je afspraken,
- je eigen dossier,
- verslagen van je afspraken,
- je correspondentie,
- je persoonlijke gegevens,
- gebruik maken van je online behandelomgeving.
In MijnMindfit kan je geen gegevens teruglezen die voor 1 oktober 2020 in jouw dossier opgeslagen zijn. Ook kan je geen gegevens inzien die na 1 oktober 2020 opgeslagen zijn maar voor je 16e verjaardag opgeslagen waren.
De ondergrens van MijnMindfit is altijd 16 jaar en niet eerder dan vanaf 1 oktober 2020.
Nee, je hoeft niets te betalen voor het gebruik van MijnMindfit.
Deze online service word je gratis aangeboden door Mindfit. Omdat deze online ondersteuning van de behandeling voor ons ook nieuw is, willen we er van leren. Laat ons weten wat je van het vindt. Dus geef je mening! Dat kan als je ingelogd bent, via de link - Jouw mening telt - in de menubalk.
Indien je een ander telefoonnummer hebt gekregen moet je dit doorgeven aan het secretariaat waar je in behandeling bent. Je ontvangt vervolgens op je nieuwe telefoonnummer de SMS-verificatiecode.
Je behandelaar kan de toegang tot MijnMindfit tijdelijk blokkeren. Dit doet de behandelaar alleen als de behandelaar inschat dat de online inzage via MijnMindfit een negatieve invloed heeft op je behandeling of op je klachten.
Je behandelaar informeert je hierover en zal hierover met je in gesprek gaan.
Nee, je kunt MijnMindfit niet zelf uitzetten. Als je geen gebruik wilt maken van de online omgeving, dan hoeft dat niet.
Informatie op MijnMindfit
Binnen de Dimence Groep wordt door de verschillende onderdelen van de Dimence Groep (Dimence, Mindfit, Jeugd GGZ en Transfore) gebruik gemaakt van één dossier. Je kunt als klant hierdoor alle gegevens zien in MijnMindfit; ook gegevens van de andere stichtingen.
Binnen de Dimence Groep zijn jouw gegevens afgeschermd en kunnen alleen de medewerkers, die betrokken zijn bij jouw behandeling jouw gegevens zien.
Als je een vraag of opmerking hebt over onderdelen van MijnMindfit, kun je dit bespreken met je behandelaar.
Als je gebruik maakt van MijnMindfit dan maak je, met je behandelaar aan het begin van de behandeling, afspraken over het gebruik van MijnMindfit.
De gespreksverslagen worden getoond nadat de behandelaar het verslag definitief heeft gemaakt. Over het algemeen doet de behandelaar dit dezelfde of de volgende dag na een afspraak. Indien de verslagen niet na 2 dagen zijn in te zien dan is het goed hier met je behandelaar verdere afspraken over te maken.
Verslagen in het kader van Multidisciplinair overleg (MDO) en overleg met externen worden een maand nadat deze definitief zijn gemaakt, getoond
Verslagen, uitslagen en plannen worden getoond nadat de behandelaar deze definitief heeft gemaakt. Over het algemeen doet de behandelaar dit dezelfde of de volgende dag na een afspraak. Indien de verslagen niet na 2 dagen zijn in te zien dan is het goed hier met je behandelaar verdere afspraken over te maken.
Informatie vanuit de dagrapportage (alleen bij klinische patiënten) wordt 7 dagen na definitief maken getoond.
MijnMindfit is alleen toegankelijk wanneer in je in behandeling bent bij Mindfit. Na je behandeling heb je nog 20 jaar toegang tot MijnMindfit. Wil je toch je dossier inzien neem dan contact op met Mindfit
MijnMindfit is voor alle klanten van 16 jaar en ouder. Volgens de wet heb je vanaf 16 jaar recht op je eigen medisch dossier.
In MijnMindfit kan je geen gegevens teruglezen die voor 1 oktober 2020 in jouw dossier zijn opgeslagen . Ook kan je geen gegevens inzien die na 1 oktober 2020 opgeslagen zijn maar voor je 16e verjaardag opgeslagen waren.
De ondergrens van MijnMindfit is altijd 16 jaar en niet eerder dan vanaf 1 oktober 2020.
Als je behandeling is afgerond, heb je nog 20 jaar toegang tot MijnMindfit.
Mindfit biedt de mogelijkheid om mee te kijken in gedeeltes van je dossier.
Je kan dus niet alle informatie uit je medisch dossier zien op MijnMindfit. Je hebt hier wel recht op. Wil je je volledige dossier lezen? Vraag een kopie aan bij je behandelaar. Dit moet schriftelijk gebeuren.
Inloggen
Ja; MijnMindfit werkt alleen met een mobiel nummer. Er moet namelijk een verificatiecode via SMS worden verstuurd om in te loggen.
Het kan zijn dat e-mails van MijnMindfit in je Spam (ongewenste e-mail) terecht zijn gekomen.
Kijk in je mailbox dus bij ‘Spam’ als je de e-mail van MijnMindfit niet hebt ontvangen.
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via het inlogscherm.
Wat heb je nodig:
- Je e-mailadres
- Je (mobiel) telefoonnummer
Je moet je e-mailadres en (mobiele) telefoonnummer invullen. Indien deze gegevens juist zijn, wordt er naar je e-mailadres een verificatie e-mail gestuurd. Via de link in deze e-mail kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.
Het wachtwoord moet uit minimaal 12 karakters bestaan.
Nadat je het wachtwoord hebt aangemaakt, kun je weer inloggen op MijnMindfit. Je doet dit door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Vervolgens wordt er naar je (mobiele) telefoonnummer een verificatiecode via SMS gestuurd. De verificatiecode moet je invullen.
Je kunt dan weer gebruik maken van Mindfit.
Vanaf 1-1-2019 wordt het versturen van SMS berichten naar vaste nummers niet meer ondersteund door de telecom bedrijven. Helaas is het dus niet mogelijk om naar een vast telefoontoestel een SMS verificatienummer te sturen. Voor het gebruik van MijnMindfit is dus een mobiel telefoonnummer nodig.
Indien u eerder gebruik maakte van een vast nummer dan is het verzoek een mobiel nummer door te gegeven aan het secretariaat van de afdeling waar u in behandeling bent. Zodra het nummer is aangepast is kunt u weer gebruik maken van MijnMindfit.
Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat bij Mindfit bekend is. Indien je je gebruikersnaam niet meer weet, kun je contact opnemen met het Servicepunt via telefoonnummer 088 - 6 46 33 46 of stuur een mail naar mijn@mindfit.nl.
De kans is groot dat je een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd. Via MijnMindfit wordt geen melding teruggegeven over een verkeerd wachtwoord, vanwege de privacy van je gegevens.
Wachtwoord vergeten? In dat geval zul je een nieuw wachtwoord moeten aanvragen.
Om voor het eerst toegang te krijgen tot MijnMindfit moet je je eerst registreren. Je kunt je registreren met je e-mailadres en mobiele telefoonnummer die je aan het secretariaat hebt doorgegeven.
Wat heb je nodig:
- Een e-mailadres
- Een mobiel telefoonnummer.
Op de inlogpagina van MijnMindfit is een knop waarmee je je kunt registreren. Je moet je e-mailadres en mobiele telefoonnummer invullen; deze dienen overeen te komen met de gegevens in de aan jou gestuurde brief. Indien deze gegevens juist zijn wordt er naar je e-mailadres een verificatie e-mail gestuurd. Via de link in deze e-mail kan je je account activeren. Je kunt vervolgens een wachtwoord aanmaken. Het wachtwoord moet minimaal bestaan uit 12 tekens.
Nadat je het wachtwoord hebt aangemaakt kan je voor de eerste keer inloggen op MijnMindfit. Je doet dit door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Vervolgens wordt er naar j mobiele telefoonnummer een verificatiecode gestuurd. De verificatiecode moet je invullen.
Je kunt vanaf nu gebruik maken van MijnMindfit.
Om veilig gebruik te maken van MijnMindfit moet je iedere keer als je inlogt een verificatiecode invoeren.
Indien je voor de eerste keer gebruik maakt van MijnMindfit moet je je registreren. Via het registreren wordt je account geactiveerd.
Nadat je account geactiveerd is, kun je inloggen.
Indien je e-mailadres of telefoonnummer verandert, moet je opnieuw je account registreren.
Indien je een ander e-mail adres hebt gekregen moet je dit doorgeven aan het secretariaat waar je in behandeling bent. Om dit e-mail adres te gebruiken voor MijnMindfit moet je je met dit e-mailadres eerst opnieuw registeren voordat je kunt inloggen op MijnMindfit.
Als je het niet eens bent met de gebruiksvoorwaarden, dan kan je helaas geen gebruik maken van MijnMindfit. We vragen je dit aan je behandelaar te melden.
Veiligheid en privacy
Mindfit doet er alles aan om je persoonlijke informatie te bewaken.
Je privégegevens moeten privé blijven. MijnMindfit voldoet aan de hoogste beveiligingseisen. Dat merk je bijvoorbeeld, als je een eigen account aanmaakt. Hiervoor moet je verschillende stappen doorlopen.
Er wordt gebruik gemaakt van zogenoemde tweeweg authenticatie; je hebt een wachtwoord nodig en daarnaast wordt een verificatiecode naar je (mobiele) telefoon gestuurd.
Het is belangrijk dat je zelf ook bijdraagt aan het beschermen van je persoonlijke informatie op MijnMindfit.
- Houd je inloggegevens geheim.
- Zorg dat de beveiliging op je eigen laptop of computer goed geregeld is. Gebruik in elk geval een goede virusscanner.
- Gebuik je een computer of laptop die andere mensen ook gebruiken? Zorg dan dat je gegevens alleen voor jezelf toegankelijk zijn.
- Log altijd direct uit, zodra je klaar bent op MijnMindfit.
- Gebruik een screensaver met wachtwoordbeveiliging. Voorbijgangers kunnen je gegevens dan niet direct zien als je even weg bent van de computer.
- Gebruik je draadloos internet? Zorg er dan voor dat je internetmodem of router beveiligd is met encryptie. Dan kan niet iedereen van je internetverbinding gebruik maken. In de handleiding van je apparatuur staat hoe je dit kunt instellen.